Sivut

sunnuntai 5. helmikuuta 2012

Virkatut matot

Helmikuun pakkaset ne vaan jatkuvat, tänä aamuna mittari näytti -28 astetta. Raikas talvisää vaikka pieneen ulkoiluun tuonne äänestyspaikalle :)

Eräs lukija esitti kysymyksiä virkatuista matoistani.

Innostuin pari vuotta sitten matonkuteilla virkkaamisesta ja loppua innostukselle ei näy...

Olen virkannut sekä pyöreitä, neliön ja suorakaiteen mallisia mattoja. Kuteena olen käyttänyt sekä trikoomatonkudetta että Kauhavan kangasaitan ontelomatonkudetta.

Pyöreiden mattojen halkaisijat ovat olleet 50cm-200 cm. Kahden metrin halkaisijalla tehty matto olikin aikamoinen urakka,huh...

Mattoja olen tehnyt intohimolla kotiin ja tilauksesta tuttaville. Omat lempivärini matoissa ovat valkoinen, musta, harmaa ja maitokahvi.




Kuvassa on virkattujen mattojen raaka-aineena käyttämääni ontelokudetta. Vyyhdissä on kudetta noin 1-1,2 kg.





















































Tämän valkoisen maton(halk. 115cm) olen tehnyt Kauhavan kangasaitan ohjeella. Ohje löytyy alla olevasta linkistä.
 


Harmaasta ontelokuteesta tehty matto (halkaisija 100cm)
Limenvihreä 120cm matto 
























Makuuhuoneemme sängyn ympärille olen virkannut mustasta kuteesta matot.



3 kommenttia:

  1. Kauniita mattoja ja taitavan käsityön jälkeä !

    VastaaPoista
  2. Onpa todella kauniita mattoja, erityisesti ihastuin tuohon makuuhuoneen mustaa mattoon.
    Oikein hyvää kevättä ja virkkuuintoa!

    VastaaPoista
  3. Mistä löytää ohjeen tuohon makuuhuoneen mattoon? Hieno on!

    VastaaPoista